Ready To Eat & Ready To Cook Sharifah Food : Mudah Sedap Untuk Dibawa Travel | SITI.YANG.MENAIP

Ready To Eat & Ready To Cook Sharifah Food : Mudah Sedap Untuk Dibawa Travel

/
24 Comments
December 22, 2018
READY TO EAT DAN READY TO COOK SHARIFAH FOOD
MUDAH SEDAP UNTUK DIBAWA TRAVEL

Bila ada rezeki pergi berjalan aku memang malas nak bawa makanan tak kiralah Ready To Eat atau Ready To Cook apatah lagi kalau kena masak atau kena siapkan bekal dan sebagainya. Aku prefer makan luar kalau di destinasi yang aku pergi ada hidangan Halal. Cuma a bit pricey dan kena spend extra. Ikutlah style masing-masing. Aku akan bawa juga cuma sikit sangat tidaklah sampai aku sediakan satu luggage khas untuk makanan. Usually aku bawa instant noodles dan biscuits tapi ended up tak habis sebab aku sejenis yang tak minat instant noodles. Tapi kita manusia sehari demi sehari belajarlah benda baru dan cuba perubahan rasai pengalaman. Tak cuba tak tahuuu.. Sejak ke Jepun dengan Ain aku mula belajar sikit bawa instant food (at that time aku bawa Brahims). Bawa nasi goreng instant senang panaskan saja. Mula rasa senangnya hidup panaskan saja dah boleh terus makan. Jimat pun jimat..

See !! There is always something good in everything.

Alhamdulillah aku baru balik dari 'kampung' setelah sepuluh hari disana. Decided dari awal lagi yang kami akan cuba control budget sebaik mungkin dan salah satu caranya adalah dengan bawa makanan dari Malaysia dan masak disana. Aku setuju sebab aku nak rasa pengalaman masak memasak di luar negara. Kami sediakan satu luggage khas untuk makanan dan total berat luggage makanan bekalan sepuluh hari untuk empat orang adalah 23KG. Huhuhu.. Details later aku kongsikan. Kalau dulu cuba Brahims, kali ini aku cuba Sharifah Food pula. Tengok ramai kawan-kawan kaki jalan kata sedap. Ini bukan sponsored entry tak ada satu sen bayaran diterima.


Ini adalah sebahagian daripada Ready To Cook dan Ready To Eat Sharifah Food bersama makanan-makanan lain. Secara general aku boleh katakan semuanya sedap. Ada yang sangat sedap dan ada yang biasa-biasa. Favourite aku adalah Sambal Sotong Kering dan Kari Ayam. Kami order banyak juga. Beras Nari Briyani, Nasi Goreng Instant, Lauk Ready To Eat dan Pes Masakan. Memang puas hati sangat. Pes Sambal pun sangat membantu. Kami beli bahan basah disana dan terus masak. Memudahkan kerja. Boleh juga cari di hypermart. Tapi aku dah tak sempat nak pergi shopping. Senang ingat terus nak beli online. Aku cuba nak beli Sharifah Food terus dari website tapi tak jumpa nak order dimana. Scroll Instagram jumpalah Sharifah Food, Travel & etc - agent yang menjual stock Sharifah Food.  Bolehlah korang juga order dari agent ni. Dilayan mesra tabah layan aku tanya macam-macam. Post sampai tepat pada waktunya few days before fly. Lain kali jangan tempah last minute. Tak sempat nak susun menu. Terus bungkus bawa berjalan. Disanalah pandai-pandai atur menu mana yang sesuai.

For those yang tertanya-tanya Sharifah Food sedap or not..
Aku boleh katakan sedap. Silalah cuba. Happy travelling !!

SITI YANG MENAIP
sitiyangmenaip@gmail.com


You may also like

24 comments:

  1. sama macam sha, kalau gi jalan jalan tak suka bawak bekal sebab dah nama pun berjalan kan, mesti nak rasa makanan kat situ hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. tapi okaylah merasa pengalaman baru. masak memasak disana. menarik juga. lepas ni kena tengok tempat yang dituju.

      Delete
  2. wow..snang travel mcm ni..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang sangat. hehe panaskan je siap boleh terus makan =)

      Delete
  3. Wah senang lah travel macam ni.

    ReplyDelete
  4. Hihi..masih belum reveal lokasi percutiannya yang terkini. Takpa cheq tabah menunggu gambar2 percutian tuan blog yg ohsem nanti 😂

    Nasi goreng instant? Wahhh pertama kali cheq dengar ni, nanti nak cuba rasa juga la walaupun tak bawak pergi travel 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi biasa2 saja.. insyallah CT kongsi next year hehe. dalam process edit gambar semua. jadi ambil masa sikit. dan kerajinan yang tenggelam timbul.

      a ah nasi goreng instant. rendam dalam air panas atau masuk microwave je. mudah sangat. pernah juga terfikir nak beli buat bekalan kat rumah =P

      Delete
  5. Bagus tips nie... teman pun pernah guna produk Brahim... OK, la, not bad... yang penting halal dan sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. Brahims pun not bad. sedap juga. boleh campur2 dedua Brahims dan Sharifah. pelbagaikan pilihan =)

      Delete
  6. waahh! produk baru. saya selalu bawak Brahim tapi rasa macam dah jemu dengan Brahim ni. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama dah jugak rasanya Sharifah ni. tapi cheq baru cuba. dedua sedap Brahims n Sharifah so boleh campur2 or gilir2 hehe..

      Delete
  7. Terima kasih atas info ni. Boleh cuba produk Sharifah ni nanti bila berjalan-jalan dan rasa nak masak sendiri

    ReplyDelete
  8. senang dah ye berjalan2 ke luar negara bila ada makanan macam ni, jimatkan perbelanjaan jugakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. lagi2 ke negara yang currency mencanak. elok jugak bawak bekal macam ni. tapi kena alert dengan negara yang dituju tentang barangan yang boleh dibawa atau tidak..

      Delete
  9. Lepas pulak bawak balik 'kampung'?

    ReplyDelete
  10. Yang Brahims tu pernah dengar tapi Sharifah Food tu tak pernah dengar lagi sebelum ni. Sekarang ni senang nak travel, macam-macam makanan boleh bawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada banyak lagi brand baru. tapi baru dapat cuba Sharifah Food. maybe next time cuba yang lain pula. menarik dan mudah. paling penting sedap hihi..

      Delete
  11. Meriah tu CT shopping bekalan.. 23kg 😍

    Sharifah ni husniey pernah cuba masa tu beli kat Giant je. Heehe bolehla survey dengan agent lepas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi bekalan untuk empat oraang takut lapar disana hehe.. ha kan betul tu ada dijual di hypermart. tak pasti harga sebab xsempat survey pun. terus order dengan agent sebab malas fikir hehe..

      Delete

DISCLAIMER

All posts, images and pages are owned by the author (unless otherwise stated). No reproduction of the materials from this website are to be used in other third-party websites or personal uses without a written consent or permission from the owner.